با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

چهاردهمین جلسه گروه در سال 95

اللهم صل علی محمد وآله و صُن وجهی بالیسار، و لا تَبتَذِل جاهی بالاِقتار

با سلام

تاریخ و زمان جلسه: ساعت 10 تا 11 و 15 دقیقه  روز سه شنبه 29/ 04/ 1395،

مکان جلسه: گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.

اعضای حاضر گروه: آقای دکتر نوروزی. همچنین خانم ها رضوی زاده و داوری.

موضوعات مورد بحث: نکته تربیتی و روش تحقیق.

نکته کاربردی: در انجام فعالیتهای تربیتی، آموزشی و فرهنگی در سطح جامعه، با توجه به گروه هدف مورد نظر، بهتر است ابتدا به نیاز سنجی افراد و سپس به هدف گذاری، اولویت بندی و استفاده از بهترین امکانات آموزشی پرداخته گردد تا کارها از شیوه تشریفاتی و فرمایشی خارج شود و در فرایند و نتیجه سبب برداشته شدن گام های مثبت و رو به جلو در جامعه گردد. انجام فعالیت در راستای اولویت های پایین قبل از تحقق اهداف با اولویت بالا، باعث عدم دستیابی به نتیجه و همچنین عدم همراهی متربیان با محتوای آموزشی و مربیان و همینطور دلزدگی آن ها می گردد.

روش تحقیق: رویکرد گروه کانونی یک روش تحقیق کیفی برای ایجاد تعامل میان اعضای گروه و ایجاد انگیزه برای بحث عمیق‌تر است.

استفاده از «گروه کانونی» به طور کلی شامل چهار مرحله می‌شود:
• طراحی و برنامه‌ریزی برای چگونگی جلسه
• انتخاب شرکت کنندگان
• اداره و کنترل جلسه
• تحلیل و بررسی داده‌ها و گزارش‌نویسی 

نکته مهم اینکه اعضای گروه کانونی باید یک دست و در عین حال متنوع باشند و همینطور اینکه اعضای گروه کانونی نباید بی اندازه زیاد باشند که کنترل آن از دسترس خارج گردد و نباید آنقدر کم باشند که نتیجه را فاقد اعتبار گرداند.

در روش کانونی که بیشتر برای موضوعات اجتماعی انجام می گردد، تعدادی به بحث، تحلیل و تبادل نظر میپردازند و محقق وظیفه جمع آوری نظرات و تحلیل داده ها و بدست دادن نتیجه را دارد.

سپاس از حضور و همراهی آقای دکتر نوروزی

۱ نظر ۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۱

روش شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت "رویکردی اسلامی"

نویسنده: دکتر عبدالرحمان عبدالرحمان‌نقیب

مترجم: بهروز رفیعی

نشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

تعداد صفحه: 342

شناخت روش تحقیق در حوزه علوم تربیتی موضوع بحث و بررسی نوشتار حاضر است. نگارنده در آغاز روش‏شناسی تحقیق تربیتی را از دیدگاه اسلامی تشریح کرده و بر ضرورت به کارگیری آموزه‏های وحیانی دین در هدایت مفیدتر و مؤثرتر روند تربیت همراه با استفاده از روش‏شناسی تحقیقات تربیتی معاصر و دستاوردهای آن تأکید می‏ کند. وی سپس درباره موضوع، هدف‎ها، اهمیت و روش پژوهش در تعلیم و تربیت سخن گفته و به پیشینه پژوهش در این رشته اشاره می‏ نماید. تعریف اصطلاحات روش و روش‏شناسی، روش پژوهش تربیتی از دیگر مباحثی است که از نظر خوانندگان می‏ گذرد. وی در ادامه تربیت اسلامی را تعریف کرده و اهداف پژوهش در تربیت اسلامی را تبیین نموده و حوزه‏های پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی را تقسیم ‏بندی می ‏نماید. مؤلف دنباله سخن را به تحلیل و بررسی ساختار روش‏شناسی اسلامی و مؤلفه‏های آن اختصاص داده و ذهن مخاطبان را به موضوع مهم و اساسی نگرش اسلام به هستی و انسان، شناخت، اخلاق و جامعه معطوف می‏ نماید. وی معتقد است محققان می‏ باید عناصر مفهومی، نظری و فلسفی ساختار روش‏شناسی تربیتی اسلامی را به دقت شناخته و در پژوهش‏های خود به کار گیرند. نویسنده در پایان در باب چگونگی شکل‏ گیری روش‏ شناسی اسلامی و موانع و آفات و آسیب‎های آن بحث می‏ کند.

۰ نظر ۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۷:۰۰

دوره جامع فرزند پروری

۰ نظر ۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۴

با سلام

جلسه بعدی گروه روز سه شنبه 1395/04/29، ساعت 10 تا 12 در سایت دکترای گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

این جلسه در دو بخش خواهد بود: ادامه تبیین اندیشه جان دیویی و ارائه بحث روش تحقیق.

برای بحث روش تحقیق نیز مقاله با موضوع روش کیفی ترجیحاً با رویکرد کانونی مورد مطالعه قرار گیرد.

در ادامه به عنوان نمونه مقالاتی متناسب با موضوع روش تحقیق برای مطالعه علاقه مندان قرار داده خواهد شد.


حضور به موقع، مسؤولانه و توام با آمادگی شما را چشم انتظاریم


دریافت فایل مقاله
روش گروه کانونی
دریافت فایل مقاله کاربرد روش تحقیق در مطالعات روستایی(با تاکید بر مفهوم گروههای کانونی)
دریافت فایل مقاله
کاربرد گروههای کانونی در پژوهش
دریافت فایل مقاله
روشهای تحقیق کیفی درپژوهشهای اجتماعی
دریافت فایل مقاله
ارایه روشی برای ارزیابی و رتبه بندی چشم انداز سازمانها با استفاده از پژوهش آمیخته
دریافت فایل مقاله
نمونه گیری در پژوهشهای کیفی

۱ نظر ۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۳

فراخوان ارسال مقاله نشریه نظریه و فلسفه تربیت

به استحضار می‌رساند نشریه انجمن با عنوان «نظریه و فلسفه تربیت»آماده انتشار  شماره اول دو فصلنامه خود می باشد. از این رو موجب خوشوقتی است که در شماره‌های بعدی آن از مقالات صرفاً علمی- پژوهشی اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان که با رسالت و اهداف  نشریه نظریه  و فلسفه تربیت مطابقت دارد، بهرمند شویم. از محققان و نویسندگان محترم درخواست می شود که مقالات خود را طبق فرمت نگارش مقاله  در سایت آماده کرده و به نشانی http://pesi.saminatech.ir/default.aspx ارسال نمایند.

۰ نظر ۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۹


۰ نظر ۲۵ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰

سیزدهمین جلسه گروه در سال 95

با سلام

تاریخ و زمان جلسه: ساعت 9 تا 10:45دقیقه  روز سه شنبه 22/ 04/ 1395،

مکان جلسه: گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.

اعضای حاضر گروه: دکتر نوروزی، خانم ها داوری، عابدی، یاسمن زهرا و ساجده السادات رضوی زاده.

موضوعات مورد بحث: نکته تربیتی، ادامه بررسی آثار جان دیویی و روش تحقیق کیفی با رویکرد شی یه و شانون.

در قسمت نکته تربیتی ادامه بحث در مورد شرایط بیرونی و تأثیر پذیرفتن از آن بود که پذیرفته نیست و اگر کم کاری هایمان را به این شرایط بیرونی نسبت دهیم چیزی جز یک توجیه که قابل قبول نخواهد بود، نیست. مشکل بزرگی که ما انسان ها با آن مواجه هستیم ملاک و میزان قرار دادن دیگران برای انجام دادن یا انجام ندادن کارهایمان است و راه خودمان را بر اساس خواسته ها و نظرات آن ها تنظیم می کنیم در حالی که باید خودمان و از درون به مقصد درست راه پیدا کنیم. در برابر نکات مثبت و منفی زندگی خودمان باید پاسخگو باشیم و مسئولیت اعمالمان را بر عهده بگیریم. ما باید ظرفیت هایی را در خود ایجاد کنیم که به دقت نگاه کنیم، تجزیه و تحلیل کنیم و دست به تصمیم گیری بزنیم(فاقد از قول و فعل و خواسته های دیگران). تربیت شدن از درون است. البته نباید فضایی برای خودمحوری ایجاد شود و باید از بت های درون نیز فرار کنیم. در این میان عواملی از درون باعث می شود ظرفیت رشدی ما متوقف شود که یکی از این عوامل تعصب داشتن(سوگیری) است. ما باید در خود بازنگری کنیم و سوگیری هایمان را کنار بگذاریم. خیلی از خط و ربط هایی که ما می کشیم نادقیق و نادرست است. و ما باید در تحلیل های خود بدون تعصب تصمیم بگیریم و این جاست که می توانیم نتایجی را پیش بینی کنیم. ما باید خودخواهی هایمان را کنار بگذاریم تا رشد کنیم.

در قسمت دوم

۰ نظر ۲۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۴

بازی های آموزشی برای تقویت حافظه دیداری و شنیداری

نویسندگان: دکتر رضاعلی نوروزی و منیره عابدی

نشر: یار مانا

تعداد صفحات: هر کدام 120

برای آنکه بچه‌ها به یادگیری بهتر و عمیق‌تری دست یابند، لازم است با علاقه و اشتیاق در فعالیت‌های یادگیری درگیر شوند. بنابراین استفاده از روش‌های سنتی که اغلب خشک و غیربرانگیزاننده هستند، نمی‌تواند چندان مؤثر باشد. برای حل این مسئله و قرار دادن آموزش در مسیر توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های فردی و ایجاد محیط یادگیری شاد و برانگیزاننده، می‌توان از بازی‌ها در تدریس و یادگیری بهره جست. بازی‌ به دانش‌آموزان کمک می‌کند که اطلاعات را به روشی کنش و واکنشی، بررسی و کسب کنند. بازی‌ها سرگرمی‌های لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی هستند که باعث درگیری کامل تمرکز و علایق بچه‌ها می‌شوند و از این طریق یادگیری را تسهیل می‌کنند. فراگیران به‌طور طبیعی با این نوع یادگیری پویا برانگیخته می‌شوند و به آن پاسخ می‌دهند. بازی‌ها نه فقط شاگردان را در روشی سرگرم‌کننده که محیط‌های یادگیری رقابتی و تعاملی به وجود می‌آورند، برمی‌انگیزانند، بلکه برای حیطه‌ی ارزشیابی نیز دلایل خاصی دارند. به علاوه بازی‌ها برای شاگردان و معلم به‌جای ایجاد بازخورد بعد از امتحان، بازخورد فوری فراهم می‌کند و بنابراین باعث می‌شوند معلمان شکاف‌های یادگیری را تشخیص دهند و در جلسات بعدی جبران کنند. شاگردان نیز قبل از شرکت در آزمون به ضعف‌های خود پی می‌برند و درصدد رفع آنها برمی‌آیند. پس بازی نتایج منفی شکست را که ممکن است کاملاً جدی و پایدار باشد، از بین می‌برد. با توجه به این نکات مثبت در استفاده از بازی‌ها به‌عنوان یک روش تدریس و ارزشیابی، دو کتاب مورد بحث تلاش شده است، بازی‌های آموزشی قابل استفاده در کلاس درس برای تقویت حافظه دیداری و شنیداری معرفی و در اختیار معلمان گذاشته شود.

۰ نظر ۲۲ تیر ۹۵ ، ۰۷:۰۰

با سلام

جلسه بعدی گروه روز سه شنبه 1395/04/22، ساعت 9 صبح در سایت دکترای گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

این جلسه در سه بخش خواهد بود: نکته تربیتی، تبیین اندیشه جان دیویی و ارائه بحث روش تحقیق.

برای بحث روش تحقیق نیز مقاله با موضوع روش کیفی با رویکرد شی یه و شانون مورد مطالعه قرار گیرد.

در ادامه به عنوان نمونه مقاله ای متناسب با موضوع روش تحقیق برای مطالعه علاقه مندان قرار داده خواهد شد.


حضور به موقع و توام با آمادگی شما را چشم انتظاریم.

۲ نظر ۱۹ تیر ۹۵ ، ۰۷:۰۰
۰ نظر ۱۸ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰

دوازدهمین جلسه گروه در سال 95


ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در شهر الله الاکبر

با سلام

تاریخ و زمان جلسه: ساعت 8 تا 9 روز سه شنبه 15/ 04/ 1395،

مکان جلسه: گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.

اعضای حاضر گروه: خانم ها رضوی زاده، کریمی و داوری.

موضوعات مورد بحث: درباره زندگی و آثار جان دیویی و روش تحقیق کیفی با رویکرد شی یه و شانون..

۰ نظر ۱۵ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۰

نیاز به علم مقدس
نویسنده: سید حسین نصر
ترجمه: حسن میانداری
ناشر: کتاب طه، چاپ سوم، ۱۳۹۳
تعداد صفحه: ۳۵۲

علم جدید بر پایه عقلانیت خودبنیاد بشری شکل گرفت و به حکم ماهیت تجربی اش تنها به چیزهایی بها می دهد که قابل مشاهده، توصیف و اندازه گیری باشند. این علم دو هدف را دنبال می کند؛ نخست دست یافتن به توصیفی از جهان محسوسات بدین امید که حقیقت این جهان مادی بیش از پیش آشکار شود و دیگری استفاده از دانش به دست آمده در جهت اعمال حاکمیت و دخل و تصرف هر چه بیش تر محیط زیست بشری.

سنت گرایان با برافراشتن پرچم علم قدسی یا مقدس (sacred science) در پی آنند که به این علم پرستی یا علم زدگی (scientism) مدرن اعتراض کنند. به دیده ی آنها گزیده راه برون شد از این وضعیت، دست آویزی به علمی است که درست در اعماق وجود انسان و نیز در قلب تمام ادیان درست آیین و اصیل نهفته است و به واسطه شهود و بصیرت عقلی، نه استدلال منطقی می توان به آن ملکه دست یافت. این معرفت اصیل و یگانه، نه از عقل خودبنیاد بشری بلکه از آن حقی صادر می شود که پدیدآورنده امر مقدس است و نهایتاً به آن وحدت مطلق فرامی‌رود.

۰ نظر ۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۱

با سلام

جلسه بعدی گروه روز سه شنبه1395/04/15، ساعت8 صبح در سایت دکترای گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و با بحث فلسفی جان دیویی برگزار خواهد شد.

این جلسه در سه بخش خواهد بود: نکته تربیتی، دیویی، روش تحقیق

برای بحث روش تحقیق نیز مقاله با موضوع روش شی یه و شانون که از روش های کیفی است، بررسی خواهد شد.

منتظر حضور پرشورتان هستیم.

۰ نظر ۱۲ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰


به خاطر داشته باش

دست نیافتن به آنچه می جویی،

گاه اقبالی بزرگ است...

"دالایی لاما"

۱ نظر ۱۱ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰

یازدهمین جلسه گروه در سال95 

با سلام

جلسه این هفته در ساعت 8 تا 10روز سه شنبه 08/ 04/ 1395، در گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان با حضور دکتر نوروزی و خانم ها داوری، کریمی، یاسمن زهرا و ساجده رضوی زاده، در دو بخش نکات تربیتی قرآنی و یاسپرس برگزار شد.

بخش اول، پیروی بحث های تربیتی جلسات گذشته که با انذار و تبشیر شروع شد که گفته شد انسان نه باید رها شود که طغیان کند و نه باید بسیار سخت گرفت که پس روند. در پی این مبحث از ظرفیت هایی که لازم است صحبت شد و ویژگی صبوری به عنوان یکی از این ظرفیت ها مطرح شد و روزه نیز می تواند تمرینی برای صبور بودن باشد(جنگ هم می تواند زمینه ای برای سنجش صبوری باشد).

۰ نظر ۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۶


تاریخ 1200 ساله حوزه علمیه قم؛ با رویکرد آموزشی و پژوهشی

علی اکبر زهره کاشانی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

چکیده:
حوزۀ علمیّۀ قم با سابقه بیش از هزار و دویست سال، قدمتی بس طولانی دارد. این حوزۀ مقدّس در پایان سدۀ دوم و یا در ابتدای سدۀ سوّم هجری در عصر حضور امام رضا و امام جواد (علیهما السلام) شکل گرفت. این حوزۀ مقدّس از آن دوران تا کنون شاهد حوادث مهمّ و فراوانی بوده است. تاریخ پرفراز و نشیب این حوزه با یک نگاه کلان در چهار دوره خلاصه می‌شود: دورۀ شکل‌گیری، دورۀ حیات، دورۀ تجدید حیات و دورۀ شکوفایی. این تحقیق در صدد است تا تاریخ حوزۀ علمیّۀ قم را با تأکید بر موضوع آموزش و پژوهش، در محورهای ذیل ترسیم کند: 1. ارائه توصیفی کامل و یکپارچه از تاریخ آن، از تأسیس تا کنون؛ 2. ارائه تحلیلی از وضعیت حوزه در هر مرحله و بیان نقاط قوّت و ضعف آن؛ 3 . ارائه تحلیلی از علل و عوامل مؤثر در شکوفایی یا رکود حوزه در طول تاریخ آن.


۰ نظر ۰۸ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰

با سلام

جلسه بعدی گروه روز سه شنبه1395/04/08، ساعت8 صبح در سایت دکترای گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و با ادامه بحث کارل یاسپرس برگزار خواهد شد.

این جلسه در سه بخش خواهد بود: نکته تربیتی، بحث یاسپرس، روش تحقیق

برای بحث روش تحقیق نیز مقاله با موضوع روش شی یه و شانون که از روش های کیفی است، بررسی خواهد شد.

منتظر حضور پرشورتان هستیم.

۰ نظر ۰۵ تیر ۹۵ ، ۰۶:۰۰

طومار اندیشه: وبسایتی برای پیشبرد و تقویت مطالعات آکادمیک در علوم انسانی و شیعه‌پژوهی‎‎‎

وب سایت طومار اندیشه

پیشبرد و تقویت مطالعات آکادمیک در علوم انسانی و شیعه‌پژوهی


http://toumar.info/

 

بدون شک یکی از مهم‌ترین نیازهای دانش‌پژوهان و کنشگران عرصه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی ایران، اطلاع از وضعیت پژوهشی و وقایع علمی در سراسر جهان است. بر این اساس، این دانش‌پژوهان می‌باید در جریان آخرین فعالیت‌ها در این زمینه‌ها قرار بگیرند و بتوانند به صورت فعال در این عرصه‌ها شرکت داشته‌ باشند. از سوی دیگر ارتباط مستمر با دیگر دانشجویان و استادان فعّال نیز عنصری مهم در این عرصه است. این امر خصوصاً برای دانش‌پژوهان ایرانی ساکن خارج از کشور که دغدغه پژوهش و تحقیق در موضوعات علوم انسانی در جامعه ایران و یا پیش‌برد آن را در این کشور را دارند، بیش از پیش احساس می شود.

۰ نظر ۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۴



لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ

می گویند یک شب که هزار شب نمی شود!

اما به فرموده قرآن یک شب ، سی هزار شب می شود!!!

قدر را  قدر بدانیم.

۰ نظر ۰۴ تیر ۹۵ ، ۰۸:۰۰

دهمین جلسه گروه در سال95 

با سلام

جلسه این هفته در ساعت 8 تا 9 روز سه شنبه 01/ 04/ 1395، در گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان با حضور دکتر نوروزی و خانم ها فاطمه داوری و ساجده رضوی زاده، در سه بخش نکات تربیتی قرآنی، یاسپرس و روش تحقیق برگزار شد.

در بخش اول در مورد خود انسان و مسئول بودنش صحبت شد و به این نکته اشاره شد که گرچه در قرآن از شرایط و امکانات و محیط بیرونی صحبت کرده و این ها را نیز موثر دانسته و آن را نفی نکرده است اما هیچ گاه مسئولیت اعمال فرد نیز به عهده دیگران گذاشته نشده است و هر کسی مسئول امور خودش است و برای رشد باید فرد بر روی خود کار کند. توجیهاتی که افراد برای اعمال خود و یا کم کاری هایشان مطرح می کنند و رو به شرایط بیرونی است، پذیرفته نیست و هر کسی باید وظایف خود را عهده دار شود. البته در جامعه چالش هایی در برابر فرد ایجاد می شود اما فرد باید بتواند با تکیه بر نیروی درون خود، آن را حل کند و به خود و دیگران آسیب نزند( هیچ  کسی بار گناه دیگری را به دوش نمی گیرد).

در بخش دوم که بحث حول محور یاسپرس می چرخید، به برخی از نکات از فلسفه اگزیستانسیالیسم پرداخته شد. تأکید بر وجود انسان(تقدم وجود بر ماهیت)، تأکید بر آزادی انسان، عبور از امکان برای رسیدن به واقعیت(حقیقت وجود انسان عمل است)، بررسی انسان به صورت انضمامی، مخالفت اگزیستانسیالیسم با ایده آلیسم به ویژه از نوع هگلی آن، مخالفت این فلسفه با مفاهیم کلی، فردی و جزئی بودن حقیقت، عدم جدایی نظر و عمل در این فلسفه(اما اصالت با عمل است) و... نکاتی بود که به آن اشاره شد. یاسپرس وجود را مربوط به قلمرویی می داند که ما در خود احساس می کنیم و تحت هیچ مفهوم کلی و یا مقوله ای خاص قرار نمی گیرد. از نظر وی وجود در ارتباط با متعالی یا خدا معنای حقیقی خویش را باز می جوید. یاسپرس به مکتب های ایده آلیسم و پوزتیویسم ایراد می گیرد و می گوید این مکاتب تلاش کرده اند تا نظری کلی و عام درباره حقایق عالم ارائه دهند و در نتیجه فردیت و هستی را نادیده گرفته اند. برای تکمیل تر شدن بحث یاسپرس جلسه بعد نیز با همین موضوع خواهد بود.

در بخش سوم و روش تحقیق به بررسی الگوی کلایزی پرداخته شد. الگوی کلایزی بعنوان شیوه ای از تحلیل محتوا در روش های تحقیق کیفی از نوع پدیدارشناسی توصیفی است که در پی شناسایی معانی ذاتی و تغییر ناپذیر مسأله تحت بررسی، مورد استفاده قرار میگیرد.

۷ نظر ۰۲ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۸