با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بیاندیشیم، چه باید کرد؟

بدون تکرار شعارهای همیشگیمان

و بعد عمل کنیم، بدون تعلل!

۰ نظر ۱۳ مهر ۹۷ ، ۰۶:۰۰

نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن

نویسنده: دیوید مناشری

مترجم: دکتر محمدحسین بادامچی و عرفان مصلح

نشر: حکمت سینا

تعداد صفحه: 494

این کتاب یکی از جامع‌ترین و مهم‌ترین نوشته‌ها دربارۀ تاریخ آموزش ایران است که دیوید مناشری با استفاده از اسناد دست اول، صدها مصاحبۀ حضوری با صاحب‌نظران، سیاست‌گذاران، مدیران و استادان متنفذ در رژیم پهلوی و همین طور اغلب آثار مهمی که در تحلیل آموزش جدید ایرانی و نقش آن در تحولات تاریخ جدید ایران به فارسی و انگلیسی نوشته شده، فراهم کرده است.

به نظر مناشری، آموزش جدید اهرم اصلی، موتور محرک و مهم‌ترین ابزار مدرنیزاسیون ایران است. از این رو، وی کوشیده است بسط گام‌به‌گام آموزش جدید (غربی) در نظام اجتماعی سنتی ایران را از سال ۱۸۱۱، یعنی تاریخ اولین اعزام دانشجویان به فرنگ توسط عباس میرزا، تا پایان سلطنت پهلوی و سپس در دهۀ اول جمهوری اسلامی به تصویر کشد و نقش ویژۀ نظام آموزشی را در تغییر تدریجی نظام ایران قدیم و ظهور ایران مدرن از طریق تربیت طبقۀ نخبگان جدید تبیین کند.

۰ نظر ۱۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۰۰

بررسی وضعیت کمک طلبی پژوهشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

نویسندگان: حسین کارشکی، طلیعه سعیدی، الهه حجازی

نشریه پژوهش های تربیتی ، سال 1396، شماره 2

تعداد صفحه: 18
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت کمک طلبی پژوهشی در بین دانشجویان دختر و پسر گروه های مختلف آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در دو مقطع ارشد و دکتری انجام شد. تعداد کل جامعه آماری برابر با 8637 دانشجو (5644 دانشجوی ارشد و 2993 دانشجوی دکتری) بود. نمونه 425 نفری به روش سهمیه ای بر اساس مقطع تحصیلی، جنسیت و دانشکده انتخاب شد. بدین منظور ابتدا نسبت دانشجویان دختر و پسر مقطع دکتری و کارشناسی ارشد هر دانشکده در جامعه مشخص گردید و متناسب با این نسبت، تعداد مورد نیاز برای هر دانشکده در نمونه هم محاسبه شد.

۰ نظر ۰۸ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۰

چگونه تأثیرگذار باشیم؟


سلام کوتاه سخن می گویم تا همیشه بگویم. همیشه خیلی از ماها میخواهیم کارهای بزرگی بکنیم. میخواهیم در جامعه تغییرات مثبتی بوجود بیاوریم. اما غافلیم از ابنکه جامعه را همین آدمهایی تشکیل میدهند که ما با آنها در ارتباطیم. گاهی اشکال "نتوانستن"م این است که خوشرو نیستم. گاهی سعی میکنم خوشرو و خوش برخورد و مهربان باشم اما آنقدر مصنوعی میخندم و آنقدر کلیشه ای عزیزم میگویم، که صدها "برو چشم دیدنت را هم ندارم" از عزیزم هایی که بر لبم می آید، می بارد. لطافت ندارم و غافل از این نکته قرآنی که گفته اند:

اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند، ابتدا باید به خودتان بپردازید! روح خشک و سنگین و بی لطافت، هیچ گاه در امر تربیت موفق نمی شود. مهربانی، دلسوزی و رقّت قلب را در خود بپرورید تا مردم بی آن که شما متوجه شوید، در اطراف شما جمع گردند; (آل عمران/159). “وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ”

+صادقانه مهربان باشیم

۰ نظر ۰۷ مهر ۹۷ ، ۰۶:۳۰