نظریه اسلامی تعلیم و تربیت (مبانی آموزش رسمی)
نویسنده: جمیله علم الهدی
ناشر: دانشگاه امام صادق(ع)
تعداد صفحه: جلد اول: 519، جلد دوم: 648
امروزه مطالعات نظری درباره تعلیم و تربیت اسلامی به طور شایسته رواج دارد، ولی با گسترش این نوع مطالعات، پرسش های تازه و فراوانی مطرح می شوند که بخش وسیعی از آن ها به تعلیم و تربیت رسمی مربوط می شود. اگرچه اندیشمندان مسلمان درباره تعلیم و تربیت به عنوان یک موضوع مستقل یا در ذیل مباحث فقه، اخلاق، عرفان، معارف اجتماعی و غیره، آثار علمی درخوری پدید آورده اند، ولی هنوز از بحث های تفصیلی، نظام مند، دقیق و متکی بر آموزه ها و مبانی اسلامی درباره آموزش رسمی، خبری نیست. مؤلف در کتاب حاضر بر آن است تا با بررسی موشکافانه نظریات مختلف حوزه فلسفة تعلیم و تربیت و نقد و تبیین متون روایی و اسلامی (با تکیه بر آراء ملاصدرا) در نهایت به دیدگاهی جامع در خصوص نظریه تعلیم و تربیت اسلامی دست یابد.