با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

مهم ترین نظرات ارسطو در حکمت عملی، در دو کتاب اخلاق نیکوماخوس و سیاست ارائه شده است. هدف ارسطو در اخلاق رساندن فرد و در سیاست رساندن جامعه به سعادت است و از این رو این دو کتاب ارتباط مفهومی با هم دارند. در فرصتی که برای مطالعه اندیشه های ارسطو در جلسات گروه فراهم شد، از بین آثار ارسطو به مطالعه این دو کتاب پرداخته شد. همچنین از آن جایی که ارسطو واضع منطق می باشد و منطق ارسطو همچنان مورد استفاده است، به مباحث منطق هم نگاهی کلی شد.

در اینجا خلاصه ای از ارائه های صورت گرفته در جلسات برای استفاده سایرین می آید:

اخلاق نیکوماخوس- کتاب چهارم - منیره عابدی

اخلاق نیکوماخوس- کتاب پنجم- منیره عابدی

اخلاق نیکوماخوس- کتاب هفتم -زهرا اسحاقیان

اخلاق نیکوماخوس- کتاب هشتم و نهم - زهرا عسگری

سیاست- کتاب اول - ساجده رضوی زاده

سیاست - کتاب هفتم و هشتم - طاهره رجبی

منطق ارسطو - فاطمه داوری


۹۴/۰۵/۲۴

نظرات  (۱)

انسان به صورت فطری شیفته الفت و رفاقت است و خواهش دل او را به مهرورزیدن و محبت کردن به دیگر همکیشان خود می کشاند البته در این میان،محبت جوان صمیمانه تر و اسرارآمیز تر از دیگران است، او قدرت دارد که این محبت را با دقت مخفی کرده یا به شدت و حرارت اظهار کند.
از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) روایت کرده اند: التَّوَدُّدُ إِلَى النَّاسِ نِصْفُ الْعَقْلِ. مهرورزی و محبت با مردم نیمی از عقل اوست.
این سخن امام بر اهمیت مهرورزی و الفت تا کید دارد.منش امام آیینه تمام نمای آیین الفت و دوستی است : نوع بر خورد و معاشرت پسندیده امام به گونه بود که بدون استثنا در دل های مردم نفوذ فراوان داشت. همواره متبسم و خوش رو بودند و در معاشرت نیکو، سرآمد و مثال زدنی ابراهیم بن عباس می گفت : امام رضا با سخن هرگز به هیچ کس جفا نکرند و کلام کسی را نبریدند تا مگر شخص از گفتن باز ایستد. حاجتی را که می توانستند برآورده سازند، رد نمی کردند. پاهایشان را دراز نمی کردند و هرگز رو به روی کسی که نشسته بود تکیه نمی دادند و هیچ کس از غلامان و خادمان خود را دشنام نمی دادند. و در خنده شان قهقهه نمیزدند بلکه تبسم می کردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی