با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات

معرفی مقاله

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۰۰ ق.ظ

اخلاق از منظر هگل

مؤلف: آلن وود

مترجم: مهدی سلطانی گلزار

فصلنامه علامه

تعداد صفحات: 30صفحه

در چکیده این مقاله اینگونه بیان شده است که، مباحث حوزه عملی، مخصوصاً اخلاق همواره و نزد همه فلاسفه اهمیتی ویژه داشته است. دلیل این امر هم می تواند علاقه فلاسفه به تأثیرگذاری و ارائه دستورالعمل برای زندگی عملی مردم باشد. در این مقاله دیدگاه هگل در مورد اخلاق، ملاک اخلاقی بودن یک عمل و شرایطی که باید برای یک عمل مهیا باشد تا عملی اخلاقی تلقی گردد، به نحو تحلیلی بررسی شده است و ملزومات هر بخش و جنبه از دیدگاه او نشان داده شده است. هگل در بخش اخلاق میراث خوار فلسفه اخلاق کانت و فیخته است. او به خوبی توانسته است نکاتی که به نظر او در هر یک از دیدگاه های اخلاقی قدما وجود داشته است لحاظ کند و دیدگاهی جامع ارائه دهد. فلسفه اخلاق او به سه بخش قابل تقسیم است: حق انتزاعی، اخلاق و حیات اخلاقی. وی برای هر بخشی مصداقی عینی معرفی می کند  به نحوی ملموس قواعد هر بخش را قاعده بندی می کند. مبسوط دیدگاه های اخلاقی او را در کتاب «فلسفه حق» او می توان یافت.

برای درک بهتر به اصل مقاله که در زیر آورده شده است:

دریافت اصل مقاله

۹۶/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی