با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ

photo_2016-09-06_19-31-51

تعلیم و تربیت اقتصادی 1 و 2

نویسندگان: دکتر عادل پیغامی، دکتر مهدی طغیانی

نشر: دانشگاه امام صادق(ع)

تعداد صفحات:جلد اول: 366 و جلد دوم: 303

این دو کتاب مجموعاً هفت فصلی، حاصل ده ‌سال فعالیت مستمر نگارندگان در حوزه تعلیم و تربیت اقتصادی است که به‌ راستی می‌توان این مجلدات را گامی اولیه در مسیر تبیین سواد و تربیت اقتصادی مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی دانست.

دکتر عادل پیغامی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام و دکتر مهدی طغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، کتاب «تعلیم و تربیت اقتصادی» را در دو جلد نوشتند. جلد اول این مجموعه‌کتاب در شش فصل تنطیم شده است: 1؛ کلیات و گستره موضوع؛ 2؛ تربیت اقتصادی در غرب؛ 3؛ تربیت اقتصادی در تمدن اسلامی؛ 4؛ ساحت تربیت اقتصادی در دانش تعلیم و تربیت؛ 5؛ تربیت اقتصادی در منابع اصیل دینی و  6؛ تحلیل استاندارهای ملی تربیت اقتصادی در آمریکا.

جلد دوم شامل فصل هفتم این مجموعه می‌باشد و یک الگوی پیشنهادی برای جمهوری اسلامی ایران در حوزۀ تربیت اقتصادی را بررسی کرده است. در این جلد، در خلال بررسی الگوی اقتصادی پیشنهادی برای جمهوری اسلامی ایران، به تعریف سواد اقتصادی و حرفه‌‌ای به‌عنوان یکی از انواع سواد لازم برای جامعه و توجه به اهمیت تدوین چارچوب محتوایی این نوع سواد پرداخته و سواد اقتصادی را در شکل‌گیری تفکر و سپس رفتارهای متناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری دانسته است.

از این دو اثر با توجه به در نظر داشتن مسأله اقتصاد و خصوصاً نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، و همچنین تأکیدات بر سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت کشور بر ساحت اقتصادی و حرفه‌ای و نیز تعریف سواد اقتصادی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از انواع سواد لازم برای نسل حال و آینده می‌توان از آن ها به‌عنوان آثاری کم‌نظیر در چارچوب سواد اقتصادی به ویژه در شرایط اقتصاد مقاومتی نام برد.


۹۵/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی