با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ

پیر فلسفه اسلامی

(مروری بر زندگی و آثار ابویوسف یعقوب معروف به کندی)

مولف: غلامرضا جمشید نژاد

ناشر: همشهری

سال: 1392


مجموعه اندیشمندان ایران و اسلام برای آشنایی نسل جوان و دانش دوست با بنیادگذاران ایرانی - اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان، بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش های روز بتوانند به قله های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. این دفتر به مرور زندگی و آثار «ابویوسف یعقوب» معروف به «کندی» (185 - 252 ق) اختصاص یافته است.

  مطالب کتاب در پنج فصل تدوین شده و طی آن ها پس از تبیین و شرح زندگی و شخصیت فرهنگی و پایگاه اجتماعی کندی، کتب و تألیفات وی معرّقی شده و سپس، مطالبی پیرامون پیدایش نخستین گفتمان های کلامی و فلسفی در جهان اسلام عنوان شده است.  پژوهش در اندیشه های فلسفی کندی و هستی خدا از دیدگاه فلسفی کندی از دیگر مطالب مندرج در این اثر است.

 یعقوب بن اسحاق در پایان قرن دوم هجری متولد شد و در سال‌های قرن سوم هم درگذشت.یعقوب بن اسحاق کندی نخستین فیلسوف برجسته جهان اسلام است که هم فلسفه‌دان بوده، هم فیزیکدان و هم ریاضیدان و طبیب برجسته‌ای بوده است. به علاوه با علم موسیقی هم آشنایی زیادی داشته و نظرات برجسته‌ای درباره موسیقی درمانی داشته است.

کندی هم موسیقی می‌نواخته و هم با کمک نواختن دیگران، بیماران را درمان می‌کرده است. موسیقی‌های او به ویژه به کار درمان بیماری‌های روان‌تن می‌آمده است.

این فیلسوف، بالغ بر 250 رساله و کتاب دارد که در حدود 50 عنوان از این رساله‌ها در کتابخانه‌های کشورهای اسلامی و اروپایی پیدا شده است. در سال 1945 بود که یکی از اساتید دانشگاه قاهره مصر یکی از رساله‌های او را تصحیح و چاپ کرد.


۹۵/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی