با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ق.ظ




مولف:  ناصر باهنر
ناشر  :  شرکت چاپ و نشر بین الملل
سال نشر: 1387


اثر حاضر تلاش دارد تا با تکیه بر روانشناسی رشد به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی و با مطالعه چگونگی درک و نوجوانان از مفاهیم دینی به شیوه های مناسب آموزش معارف اسلامی در این دوره های سنی را پیشنهاد نماید.

این کتاب  به دو سؤال مهم که در طول یکدیگر واقع شده‌اند پاسخ می گوید: 1ـ کودک در رشد و تکامل دینی از چه دوره‌هایی عبور می‌کند و ویژگی‌های آن چیست؟  2 ـ با توجه به ویژگیهای این دوره‌ها و درک او از مفاهیم دینی، آموزش مفاهیم دینی چگونه باید صورت گیرد.

کتاب حاضر از پنج فصل تشکیل شده که عبارتند از:
کودک کیست، مراحل رشد و تکامل درک دینی، درک کودکان و نوجوانان از مفاهیم دینی، کلیاتی در آموزش دینی و شیوه های آموزش معارف اسلامی به کودکان.
مولف در این کتاب نخست به دوره‌های رشد و تکامل درک دینی کودکان و ویژگی‌های آن اشاره می‌کند؛ سپس رهنمودهایی در زمینه آموزش معارف اسلامی به کودکان پنج تا دوازده سال فراهم می‌آورد.

بخش‌های این کتاب به این شرح است: مفاهیم دینی را چگونه به کودکانمان منتقل کنیم؟ آن‌ها کدام دست از این مطالب را درک می‌کنند و چه چیزهایی برای فهم آنان سنگین است؟ کودک ما مفاهیم انتزاعی علت، خالق و ... را چگونه می‌فهمد؟ در ذهن او خدا چگونه جلوه می‌کند؟ او در مورد قیامت چه درکی دارد؟ چه نوع موادی را در این سنین نباید به او آموزش داد؟ آیا مطرح کردن مفاهیم فلسفی و انتزاعی ممکن است باعث دل‌زدگی کودک درباره این مسائل شود؟ معلم تعلیمات دینی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ به چه دلیل کلاس‌های دینی هنوز جایگاه ویژه خود را نیافته‌اند؟ چرا اسلامی که در این کلاس‌ها مطرح می‌شود پاسخگوی مشکلات دانش‌آموزان نیست؟ چرا معلمان در بیان مسائل دینی دارای مشکل هستند؟ چرا آموزش دین در جامعه ما باید شاهد عقب‌افتادگی خود از آموزش سایر ادیان در دیگر جوامع باشد؟


۹۵/۰۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی