با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۱۹ ق.ظ
معرفی از: زهرا عسگری
 دانشجوی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت اصفهان


«خیال پروری های تفرج گرانزواجو»
ژان ژاک روسو
ترجمه احمد سمیعی،
1345


کتاب «خیال پروری های تفرج گرانزواجو» یکی دیگر از آثار ژآن ژآک روسو هست؛ که به نسبت سایر آثار او مانند امیل و یا قرار داد اجتماعی کمتر شناخته شده است. روسو از سال 1776 تا سال 1778 به نگارش این کتاب مشغول بود(حدودا ده سال بعد از زمانی که به دنبال چاپ امیل بود) که برای او وقایع سال 1765را زنده میسازد. کتاب خیال پروری ها، در واقع دنباله و ادامه اعترافات است ولی با روش و رویکردی متفاوت؛ روسو در اینباره میگوید: « در این کتاب به دنبال آن نیستم که اعتراف تازه ای بکنم، بلکه در پی آنم قصه دل بگویم و از راز نهان خویش پرده بگشایم.» در نتیجه او این کتاب را صرفا برای خود مینوشت و برایش اهمیتی نداشت دیگران بخوانند یا نه. او این کتاب را بر خلاف سایر آثارش تدوین و تنظیم نمیکند و هر چه به قلم آید مینویسد.

این کتاب در قالب ده گردش بیان شده است که هر گردش به موضوعی از دل نوشته های روسو برمیگردد.
گردش اول. مطلوب من: شناختن خود و برخورداری از وجود خویش.
گردش دوم. سرنوشت من: حادثه منیل مونتان، آنرا به من مینمایاند.
گردش سوم. ایمان من: شناختن خدا در عزلت و از خلال طبیعت.
گردش چهارم. حقیقت از نظر من: با عدالت و انصاف در هم می آمیزد.
گردش پنجم. سعادت من: خیال پروری آنچنانکه در جزیره سن پیر با آن آشنا شدم.
گردش ششم. آزادی من: باید مقدم بر همه چیز باشد و در امتناع از عمل، به وجه احسن تحقق میابد.
گردش هفتم. مشغله من: گیاه شناسی نیرو بخش خیال پروری.
گردش هشتم. بیقیدی من: عامل سعادت.
گردش نهم. دوستی من با کودکان و مردم رنجبر.
گردش دهم. عشق من: خاطره مادام دو واران.

۹۴/۱۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی