با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

گزارش جلسات گروه

دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ

تهیه گزارش: ساجده السادات رضوی زاده
دانشجوی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت

چهل و سومین جلسه مطالعاتی گروه 

تاریخ:  18 /11/ 1394  یک­شنبه. ساعت 10 تا 11:30

مکان : دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، سایت دکترا

حاضرین: آقای دکتر نوروزی و خانم ها   رجبی، عسگری، رضوی زاده و شفیعیون

این جلسه موضوع ادامه بحث دیوید هیوم و آثار و نظراتش که در جلسه قبل مطرح شد، بود. در این جلسه خانم شفیعیون مطالبی از طبیعت انسانی را مطرح کردند. بخشی از نکات ارائه شده در جلسه از این قرار بود:

هیوم طبیعت انسانی و فهمش را در مرکز قرار می دهد. او فلسفه طبیعی قدما را دارای نقیصه ای بزرگ می داند و آن رانقد می کند. او تحت تأثیر نیوتون بوده و می خواهد کاری را که او در فیزیک انجام داده را در فلسفه استفاده کند. می خواهد در فلسفه انسانی اصولی را به کار بندد که مبنایش بر تجربه است. و نظریه ذره باوراته نیوتون را در فلسفه معادل سازی کرده ( او می خواهد قوانین نیوتونی را در فلسفه انسانی مطرح کند). برای او ادراک و تصور متفاوت هستند وادراک شامل تصورات و تأثرات و کنش های ماست.(تجزیه و تحلیل ها و کنش ها و واکنش های ما نسبت به یک تصور، ادراکات ما هستند). ادراکات بسیط و مرکب را مطرح می کند. او عقل را به طور کلی نفی نمی کند و عقلی را که به صورت پیشینی بیاید را نمی پذیرد و عقل او از ادراکات و تصورات حاصل می شود و تمام داده هایش داده های حسی و تصوری است و او در اصل یک شکاک و سوفیست خوانده شده است. او مابعدالطبیعه را از آن جهت که به تجربه نمی آید نفی می کند. او استمرار، رابطه علت و معلولی، خود یا نفس را انگاره های خطا معرفی می کند و می گوید این ها اوهام هستند. او رابطه های منظم در رفتار انسانی را می پذیرد. او رابطه علی مفروض مبتنی بر عقل پیشینی را نفی می کند. تمام بحث این جلسه حول محور این مباحث بوده و سعی در روشنگری اندیشه های هیوم بوده است.

موضوع بحث جلسه آینده و زمانش به زودی در وبلاگ اعلام خواهد شد.

با تشکر از حضور دکتر نوروزی و سایر دوستان

 


۹۴/۱۱/۱۹

نظرات  (۲)

باسلام
به علت دوری راه توفیق شرکت در جلسات رو ندارم.ایشالا از طریق همین وبلاگ بتونم یه چیزایی یاد بگیرم و تو بحث ها شرکت کنم.
سلام.
اینجا بهانه ای هست برای ما و دوستانی که فارغ التحصیل شدند تا حداقل به صورت غیرحضوری ارتباط خودشون با فلسفه تعلیم و تربیت را حفظ کنند و گسترش بدهند.
ممنون از اینکه از راه دور دنبال کننده مباحث هستید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی