با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین نظرات
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه، یک کتاب

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

نتیجه تصویری برای فراسوی ساختگرایی و هرمنیوتیک

میشل فوکو

فراسوی ساختگرایی و هرمنیوتیک

نوشته ی: هیوبرت دریفوس ، پل رابینو

مترجم: حسین بشیریه

تعداد صفحات: ۳۵۹

 

در این کتاب، آراء فوکو درباره جایگاه هرمنوتیک، کردار گفتمانی به عنوان پدیدارشناسی، تحلیل تعبیری قدرت و انسان توسط نویسندگان کتاب هیوبرت دریفوس و پل رابینو مورد بحث قرار گرفته‌است.

یکی از جنبه های مهم اثار فوکو ، ساختار گرایی است . ساختار گرایان از سوسور گرفته تا لوی اشتراوس برای زبان نقش اساسی و محوری قائلند که می بایست در فهم جوامع انسانی و تبیین رفتار ادمیان مورد توجه قرار گیرد . از دیدگاه انان زبان نه مخلوق استعداد و فطرت خاص ادمیان بود و نه محصول فرهنگها و تعاملات بشری ، بلکه نظام مستقل و خود مختاری است که مقدم بر انسانها و مستقل از عالم طبیعت موجود است و به واقعیت های بیرونی و اندیشه  و رفتار ادمی عینیت می بخشد .

 

فوکو به پیروی از نظرات ساختگرایانی به مانند لوی اشتراوس معتقد بود که معنا را نباید صرفآ در ساخت ذهن جستجو کرد ، معنا ها باید از دل ساختارها ی اجتماعی ، تاریخی و فرهنگی بیرون اورده شوند .


۹۷/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی