گزارش جلسات گروه
سومین جلسه گروه در سال 96
با سلام
تاریخ و زمان جلسه: ساعت 9تا 10.5 روز سه شنبه 30/ 03/ 1396،
مکان جلسه: گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
موضوعات مورد بحث: ارائه نکته تربیتی و بحث روش تحقیق
در قسمت تربیتی صحبت از عمل صادقانه و قضاوت بر اساس عمل هر فرد بود و بیان شد که ما نمی توانیم بر اساس گفته هایی که در مورد یک شخص توسط دیگران ابراز می شود، قضاوت کنیم. باید بر اساس دیده های خودمان و بررسی آن بر اساس منطق و اخلاق و عقلانیت راجع به فرد و رفتارش صحبت کنیم. البته مسائلی چون ریا و دروغ و امثال آن در فرد دیده می شود و ظاهری فریب دهنده درست می کند اما در همین موارد نیز با اندکی دقت در رفتار فرد عدم خلوص نیت وی را درک می کنیم. البته این نکته که عمل افراد به نیات آن ها نیز بستگی دارد هم عنوان شد و در توضیح گفته شد که نیت خوب با ظاهر درست آراسته می شود.
مراقب اعمالمان باشیم
روش تحقیق
متدولوژی پژوهش کیفی(حسن خداوردی): منظور از پژوهش کیفی عبارت است از هرنوع تحقیقی که یافته هایی را به دست می دهد که با شیوه هایی غیر از روش های کمی کسب شده اند. بعضی داده ها ممکن اسـت بـه شـیوه آمـاری کمی شده باشند، امـا تجزیـه وتحلیـل بـه شـکل کیفـی باشـد . ایـن روش پـژوهش اغلـب از تبیـین استقرایی بهره می جوید. روش پژوهش کیفی، اغلب به روش هایی گفته می شـود کـه بـه منظـور بـه دست آوردن داده های ذهنی به کار می رود. در مجموع پژوهش کیفی به سوی درک دنیای طبیعـی گرایش پیدا می کند و ماهیت آن کاملاً تفسیری است. مقصود آن تأکید رابطه علی از طریق ابطـال فرضیه مبتنی بر نبودن رابطه نیست؛ برعکس پژوهش کیفی تفسیرهای چند وجهـی تجربـه آدمـی و رابطه تکرار شونده درون نظام های اجتماعی و فرهنگی را تشخیص می دهد.