با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه، یک کتاب

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۰ ق.ظ

عید مبعث خاتم الانبیاء بر شما مبارک

http://www.iketab.com/Attach/SMMPBBooks/BookMan/118300/cddbb263c1058a18be66c4bd017cedcf.jpg

هستی از نظر فلسفه و عرفان

نویسنده: سید جلال الدین آشتیانی

نشر: بوستان کتاب قم

تعداد صفحات: ۳۴۷

اثر حاضر ، رساله ای است مشتمل بر امهات مباحث وجود که بر طبق کتاب « مشاعر » ملاصدرا تألیف شده است و اصالت و وحدت حقیقت وجود و اثبات مبدأ وجود و فیض به طریقه متألهین از حکما و محققین از عرفاست.

این کتاب به بررسی مسئله هستی از دیدگاه فیلسوفان با مشرب‌های مختلف و با توجه به بازسازی تاریخی مسئله وجودشناسی از زمان فهلویون تا مکتب صدرالمتألهین پرداخته و ضمن بررسی نحله‌های مختلف فلسفی و عرفانی از استدلال‌های برهانی و تحلیل و نقد آن‌ها و نیز کشف و شهودهای عرفانی در شناخت بهتر هستی کمک گرفته است.

نویسنده در کتاب حاضر، از وجود و مباحث آن - که پایه فلسفه به خصوص مبانى اعتقادى مربوط به مبدأ و معاد است - بحث مى‏کند و بر آن است که بر طریق متألهین از حکما و محققین از عرفا، اصالت و وحدت حقیقت وجود و مبدأ جود و فیض را بیان و اثبات کند. و در این راه، براى پاسخگویى به کسانى که ورود در مسائل فلسفى و عرفانى را خلاف شرع مى‏دانند، به گفتار بزرگان فقه و اصول، چون آیة الله العظمى مرحوم محمد حسین اصفهانى استناد جسته است.

استاد آشتیانى - که صاحب نظر در فلسفه و عرفان است - در این کتاب کوشیده مبانى ذوقى عرفانى را برهانى کند. به هر حال، استاد از این مباحث در کتاب خویش سخن گفته است: اقوال در وجود، بیان تعریف وجود، وجود ذهنى، بساطت حقیقت وجود، شمول وجود، بیان تمیز در وجودات، اصالت وجود، بیان ملاک مشخص در وجودات، بیان آن که وجود، مشترک معنوى و مفهوم عام بدیهى مى‏باشد، بیان قول فهلویون و مباحث دیگر که در بیست فصل سامان یافته است.

۹۶/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی