با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

کارنامه یک ساله

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۵۱ ق.ظ

جلسات مطالعاتی گروه در سال95
با سلام
تاریخ و زمان جلسه: سه شنبه ها 10 تا 12 و 8 تا 10،
95/1/24 تا 95/12/10.

مکان جلسه: گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.

موضوعات مورد بحث: روسو از سال قبل مانده بود، از او گذشتیم و به هگل رسیدیم. پس از هگل، دمی با اندیشه یاسپرس همراه شدیم. فلسفه دیویی مقصد بعدی سیر مطالعاتی ما بود. کانت را هم پس از آن خواندیم. و من نمی توانم در برابر لذتی که از مطالعه اندیشه های کانت بردم، سکوت کنم. البته این یک سلیقه است. پس از کانت اما بنا به تشخیص اعضای جلسه، سیر مطالعات موضوعی شد: دیالکتیک در اندیشه های فلسفی، سعادت از منظر فلاسفه. در کنار مطالعات فلسفی، بحث های مختلفی در حوزه روش تحقیق که بیشتر معطوف به روش های تحقیق کیفی و همینطور انواع روش شناسی ها با نگاه های متفاوت بود نیز، انجام گرفت.

هر چه بود اما، یکسال گذشت با تجربه های شیرین و متفاوتی که بود و امید است که برای همه ما گامی شده باشد به سمت رشد علمی و تعالی شخصیتی. در پایان سال 95 بر خود لازم می دانیم از استاد گرامی آقای دکتر نوروزی که علیرغم دیدن کاستی ها، باز هم همراهی مان کردند، تشکر کنیم و برایشان سعادت و نیک بختی به بهترین شکلی که در اندیشه هیچ فیلسوفی نیز نگنجد، آرزو نماییم. همچنین از دوستانی که در این مدت همراه طرح بودند، بطور خاص خانم رضوی زاده که با وجود مشغله هایشان، عمده بار وبلاگ بر عهده شان بود و با تمام وجود در انجام مسؤولیتهای داوطلبانه خود و ادامه یافتن طرح کوشا بودند، صمیمانه سپاسگزاریم. همراهی مستمر و تلاش همراه با شوق دانستن را برای تمامی دوستان آرزومندیم.

در انتهای سال 95 و در آستانه آغاز سال 96، بیاییم نقص های یکدیگر و همچنین نقص هایی که در اجرای طرح وجود داشت را با تلاش خود به نقطه قوت تبدیل کنیم و هر کدام برای رشد بیش از پیش این نهال که هنوز دو سالگیش را هم تجربه نکرده است، سهمی برداریم.

سعادتمند باشید. یاعلی

۹۵/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی