با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ

طرح پژوهش: رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی

نویسنده: جان‌دبلیو کرسول

مترجمان: علیرضا کیامنش، مریم دانای‌طوسی

نشر: جهاد دانشگاهی (دانشگاه علامه طباطبایی) چاپ دوم

تعداد صفحه: 420

  این کتاب در سه قسمت عمده برای رشته‌های روان‌شناسی، آموزش و پرورش، علوم اجتماعی و تحقیقات مدیریتی فراهم آمده است .نگارنده بدون توسل به ریاضیات، چندین مبحث مهم را که معمولا به شیوه ریاضی مطرح می‌شوند (نظیر : طرح‌های نامتعادل، طرح‌های غیر تصادفی، مدل‌سازی، واریانس، و رگرسیون چندگانه)، بررسی و تشریح می‌کند .عناوین قسمت‌های کتاب به این قرار است" : طرح و تحلیل آماری آزمایش‌های پایه‌ای "(مروری بر مفاهیم و روش‌ها، طرح گروه‌های مستقل تک عاملی، طرح اندازه‌های تکرار شده یک عاملی و دو عاملی، و مقابله‌ها و مقایسه‌ها میان میانگین‌ها)، طرح‌های نامتعادل، غیر تصادفی و پیمایشی "و "تحلیل طرح‌های آزمایشی دیگر. در پایان کتاب، مثال‌ها، تمرین‌ها و برخی جداول آماری (مثلا مقادیر بحران) به چاپ رسیده است.

در «طرح پژوهش رویکرهای کیفی، کمی و ترکیبی‌» یک چارچوب و رویکردهای تلفیقی برای طراحی روشهای پژوهش کیفی، کمی و ترکیبی در علوم انسانی و اجتماعی مطرح می شود. در هر فصل از این کتاب نمونه‌هایی از رشته های مختلف ارائه شده است. این نمونه ها از کتابها، مقاله ها، پیشنهادهای پژوهشی و پایان نامه گرفته شده اند.

بخش اول این کتاب به ملاحظات مقدماتی اختصاص دارد و در فصل اول آن انتخاب طرح پژوهش، در فصل دوم بررسی پیشنیه پژوهش، فصل سوم کاربرد نظریه و در فصل چهارم راهبردهای نگارشی و ملاحظات اخلاقی بررسی شده است.

در بخش دوم طراحی پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است و در آن پس از مقدمه که فصل پنجم کتاب است، در فصل ششم بیان هدف، در فصل هفتم سوالهای پژوهش و فرضیه ها، در فصل هشتم روشهای کمی و در فصل دهم شیوه های کیفی بررسی شده است.

کتاب طرح پژوهش رویکرهای کیفی، کمی و ترکیبی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی، واحد علامه طباطبایی بهار سال جاری  در 420 صفحه و شمارگان 1200 نسخه به چاپ رسیده است.

*لینک اول نقد کتاب

*لینک نقد دوم کتاب

۹۵/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی