با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰ ق.ظ


سال نشر: 1393




این کتاب، «امکان» تربیت دینی را از زاویه دید «فلسفی» و با رویکردی تحلیلی بررسی می کند. سؤال از «امکان تربیت دینی» به این معنا است که آیا تربیت دینی از نظرگاه منطقی ممکن است یا نه؟ شماری از شکاکان و ناباوران به امکان تربیت دینی، به این دلیل که اعتقاد دارند «فهم دینی» در گروی «باور دینی» است و تأکید می کنند: «باورهای دینی الزاماً پیش فرض فهم دینی است»، قائل به «امتناع» تربیتی دینی شده اند. شماری دیگر با رویکردی اپیستمولوژیک و طرح این پرسش که به راستی دین شکلی از اشکال دانش است یا نه و آیا «تربیت دینی» ناظر به این شکل ویژه از دانش شکل می گیرد؟ در «امکان تربیت دینی» مناقشه کرده اند. میشاییل هاند در این کتاب با بررسی نظرات فیلسوفانی مانند ویتگنشتاین، فیلیپس، هودسن، ویزدم، برنت، و دیگران پیرامون دانش دینی، باور دینی و امکان تربیت دینی، در صدد بوده است پاسخ های مدلّل و معتبری در رد ادعای منکران «امکان تربیت دینی» صورت بندی کند. فصل های این کتاب عبارت است از: یک مسأله فلسفی (پرسش از امکان تربیت دینی)، فهم شکل دانش، پرسش از امکان شکل دینی دانش، معنای گزاره های دینی، قضایای ذهنی و مادی.
۹۵/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی