با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

یک سه شنبه یک کتاب

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ



اگر گوهر وجودی انسان شناخته و به سویدای وجودی او معرفت حاصل شود، قطعاً اوضاع انسانی و جامعهٴ جهانی، به مراتب مناسبت‌تر گردیده و حاکمیّت خیر و حق نمایان شده و شرّ و باطل به کناری می‌خزد.آنچه بشر امروز  گاهی انسان را به جای خدا می نشاند و گاهی در حد حیوان ساقط می کنند و همه از عدم آگاهی به منبع هستی بخش انسان و ناآگاهی نسبت به منبع معرفتی او ناشی می شود.

کتاب «انسان از آغاز تا انجام» مجموعه مباحث آیت الله جوادی آملی  پیرامون انسان، تطورات آفرینشی او، خصایص و ویژگی‌های انسان همچون کرامت، حریت، اختیار و اراده و...‌ باست.این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش نخست به موضوع «آفرینش انسان» پرداخته شده، در بخش دوم این کتاب با عنوان انسان، به تعریف انسان از دیدگاه منطق و تعریف انسان از دیدگاه قرآن پرداخته شده که فصل الخطاب این بخش را می‌توان بخش نظریه تعریف انسان به «حیّ متأله» دانست. بخش سوم و پایانی این کتاب جدید نیز مسئله جایگاه انسان در آفرینش است که این بخش هم دارای قسمت‌های گوناگونی است. فصول این کتاب شامل این عناوین است: «آفرینش انسان، جهان و جهانیان»، «جایگاه آدم و حوا در انتقال نسل بشری»، «جنسیت در خلقت انسان»، «هدف خلقت انسان»،« صیرورت و مراتب آن برای انسان»،  «تعریف انسان»،« حی متاله»، «فطرت و طبیعت»، «انسان خلیفة الله»، «معرفت انسان»، «جمال انسان»،« کرامت انسان»، «جایگاه اراده در رفتار انسان»، «آزادی انسان»

کتاب «انسان از آغاز تا انجام» برگرفته از آثار قبلی آیت‌الله جوادی آملی در مباحث مربوط به انسان از جمله جلدهای 13 و 14 مجموعه تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان «سیرت و صورت انسان از دیدگاه قرآن کریم»، «حیات حقیقی انسان از دیدگاه قرآن» و... است. به عبارتی از مجموع این کتاب‌ها و همچنین از مباحث موجود در کتاب‌های «زن در آئینه جلال و جمال»، «انتظار بشر از دین»، «دین شناسی» و تفسیر قسمتی از سوره بقره و سوره اسراء، مطالبی استخراج شده و کتاب «انسان از آغاز تا انجام» شکل گرفته است.
۹۴/۱۱/۲۷

نظرات  (۲)

سلام دوستان
سر روسو کمی آهسته جلو برید... اگه میشه این هفته که میاد تمومش نکنید؟
سلام خانم داوری
این هفته که تموم نمیشه
چون فعلا سه تا از کتابهای اصلی دست دوستان هست و قراره ارائه بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی