با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

قرار جمعه ها

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ


آرزوهایی از جنس مهربانی...


                                


                                                                            

                                                                                                                             اهل درد باشیم...


                                                                                    

                   

                                                              


            

پ ن :
در 26 ام ماه مبارک رمضان امسال،  جشن روزه اولی ها ویژه دختران منطقه محروم حصه اصفهان، با همکاری چند ارگان و حضور آقای دکتر نوروزی و تیم دانشجویی ایشان برگزار شد. تصاویر فوق، بخش کوچکی از درخت آرزوهای کودکان این منطقه است.
آرزو می کنیم،  همه این کودکان به همه آرزوهای بزرگ و کوچک خود برسند و حواسمان باشد برخی از امورات عادی زندگیمان که بی تفاوت از آن می گذریم، برای عده ای آرزویی است که اتفاق افتادنش را، چشم به راهند...
آرزو می کنیم مسئولین شهرمان هم، صرفا برای نظارت در چنین برنامه هایی حاضر نشوند و دقایقی از نزدیک در جمع کودکان حاضر شوند و بدون دوربین فعالیت کردن را هم تجربه کنند و آرزو می کنیم هدف اصلی چنین برنامه هایی در بین اهداف فرعی آن گم نشود.
و خداقوت به همه کسانی که برای این برنامه قدمی برداشتند...


۹۴/۰۵/۰۲

نظرات  (۹)

آرزو میکنم بتونم به یه گل محمدی آب بدم...
آرزو میکنم بابام از زندان آزاد بشه...
آرزو میکنم مامانم خوب بشه...
آرزو میکنم هیچ وقت دچار ای کاش نشم...


دختر بچه هایی که با همه صداقت  وجودشان آمده بودند، تا لحظه هایی را کنار هم باشیم.و چقدر لطیف بودند،چقدر پاک .

چقدر بهتر بود اگه ما دید غربالگری یا تست گرفتن یا در مان یا اصلاح و هر چیز دیگه ای که باعث بشه حس کنیم جدای اونهاییم را نداشتیم.
فقط برای با هم بودن، کنارشون میرفتیم.برای دوست داشتن،برای زیبایی لبخندهاشون و اینکه چقدر آنها بوی خدا میدادند، به خاطر کودکی های دست نخورده شان، به خاطر سختی های زندگی شان،به خاطر همه بغض های فرو خورده شان...

سلام بر اون آقای بزرگی که با کودکان ینیم بازی میکرد،است و شتر آنها میشد، فقط برای اینکه آنها لحظه هایی شاد باشند، لبخند به لب بیارند، ...
بیشترین مشکلات بشر از جایی شروع شد که هر کسی فقط در مقابل آیینه ایستاده و جز خودش و دنیای  خودش چیز دیگری را نمی بینه
من همان بشر خودخواهی هستم که تنها آرزویم زیبا شدن چهار دیواری زندگی خودم است و برای رسیدن به آن هر ارزشی را زیر پاهایم لگدکوب می کنم
به قول بزرگی که می گفت:(بزرگترین درد آدمی درد بی دردی است )
چقدر اهل کمک به همنوعیم بدون اینکه بگوییم یا کسی خبردار شود که "من و ما" کاری کردیم؟
کانـــدیدا، رأی آورد!

تابـــلو، نقاش را ثروتمند کرد!

شــــعرِ شاعر، به چند زبان ترجمه شد!

کـــارگردان، جایزه ها را درو کرد!

و هنوز سر همان چهار راه واکس می زند

کـــــــــودکی که همیشه بهترین "ســــــوژه" است.

......

امیدواریم ما هم گرفتار سوژه سازی نشویم!


۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۰ منیر عابدی
سلام.
سفارش قرآن اینه که کمک به دیگران بدون منت و اذیت باشه.
ومن فکر میکنم گاهی لازمه همه از کمک ما به همنوعمون باخبر بشن.
گاهی لازمه تا نومیدیها و دلسردیها از بین بره یا لااقل کمتر بشه و بقیه بفهمن هنوزم رسم کمک بدون چشمداشت توی این دنیا وجود داره.
گاهی لازمه تا خوابها بیدار بشن و یادشون بیاد کمک به همنوع هم جزو سنت پیامبر و سیره امیرالمومنینه.
گهای لازمه تا مسوولان وظیفه حکومت علوی رو به یاد بیارن.
واقعا گاهی لازمه.
حتی شاید گاهی مخفی کردنش ایراد داشته باشه.
من این طور فکر میکنم.
سلام خانم عابدی
انفاق به صورت آشکار و پنهان هر دو در قرآن اومده و بله باید هر دو باشه. انفاق پنهان به رشد فرد کمک میکنه و انفاق آشکار به رشد جامعه.فکر کنم اون انتقادی که میشه، به سمت کمکهای آشکاری هست که هدفش تبلیغ فاعل هست تا تبلیغ فعل! 
سلام با نظرتون موافقم خانم عابدی.
اما نظر من و نظر شما و... رو دیدگاه خانم رجبی کامل میکنه.
بگیم فلان منطقه محروم رفتند فلان کمک رو کردند تا افراد ترغیب بشند برند کمک کنن و حتی یاد بگیرند بدون مطرح شدن اسمشون کار کنند.. اما نگیم فلان شخص یا اشخاص. اینو مخفی کنیم.
این هم به خودسازی و تواضع فردی یاری کننده کمک میکنه و جلوی غرورش رو میگیره هم لذت حقیقی بیشتری رو براش دربر داره و هم اگه یاری شونده مواجه شد با اخبار کمکایی که بهش میشه، شخصیت، عزت نفس و حرمتش بیشتر حفظ میشه.
شهید چمران بزرگی بود که کارای قشنگش رو نه تنها مخفیانه بلکه حتی به نام دیگران میکرد. خیلی از بزرگان، شهدا و عرفای ما اینطوری به خیلی جاها رسیدند. اگه مقام معظم رهبری گفتند: استاد ارزشی باید فرماهنده جنگ نرم باشه و دانشجو، افسر جنگ نرم، حتماً انتظار داشتند جامعه رنگ جدایی از منیت ها و بوجود اومدن روجیه جبهه ها رو بگیره تا تأثیرات مثبت زیاد بشه و مؤثرها کمتر دیده بشند
منم یکی از بچه های حصه میشم و آرزو میکنم:"خدا جون من خیلی بلد نیستم خودمو تو کارام نشون ندم. یه کاری بکن انقدر بزرگ بشم که کارای خوبی که میکنم زیاد باشه اما هیچکی ندونه من کردم"
یاعلی
از ... به رجبی و سایر دوستان:
خانم رجبی کجایی؟؟
بیایید مقاله ها رو قسمت کنیم و بخونیم برا فردا. هر کسی بدونه دقیقاً باید کدوم مقاله رو گزارش و تحلیل کنه.
یکیش رو که خانم عسگری گزارش دادند چندتاش رو دقیق قسمت کنیم برا فردا.
فلسفه نفس و رابطه نفس و بدن رو برمیدارم بقیه هم بیاند مشخص کنن یکیش رو بخونن برا فردا گزارش بدند.
ببخشید. گفتم چون جلسه پشت سر هم شده برنامه ریزیش کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی