با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

جمعی از دانشجویان فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان

با فلسفه تا تربیت

«با دانشجو فراتر از درس کار کنید. با او ارتباط برقرار کنید؛ او را وادار به کار کنید و زمینه‌های تحقیقی را با او در میان بگذارید. مذاکره علمی بین استاد و دانشجو مطلب بسیار مهمّی است.» مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۰۸/۲۲


قراری است بین اساتید و دانشجویان.
اینجا،محلی برای تفکر،تحقیق وتبادل نظرآزاد.
از ابتدای فلسفه تا اوج تربیت.
قرار ما اینجاست...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۸ مرداد ۹۸، ۱۹:۵۳ - Fatih Emlak
    teşekkür
  • ۳۰ آبان ۹۶، ۰۸:۰۴ - پوریا قلعه
    ممنون

قرار جمعه ها

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ

با این خدا زندگی کن...

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 46 ثانیه

 

جوان ایرانی!

روزت مبارک

 

به شوق حضرت علی اکبر علیه السلام

می ایستم امروز خدا را به تماشا
ای محو شکوه تو خداوند سراپا
ای جان جوان مرد به دامان تو دستم
من نیز جوانم، ولی افتاده ام از پا
آتش بزن آتش به دلم، کار دلم را
ای عشق مینداز از امروز به فردا
آتش بزن آتش به دلم ای پسر عشق
یعنی که مکن با دل من هیچ مدارا
با آمدنت قاعده ی عشق به هم خورد
لیلای تو مجنون شد و مجنون تو لیلا
تا چشم گشودی به جهان ساقی ما گفت

"المنته لله که در میکده شد وا"
ابروی تو پیوسته به هم خوف و رجا را
چشمان تو کانون تولا و تبرا
ای منطق رفتار تو چون خلق محمد(ص)
معراج برای تو مهیاست، بفرما!
این پرده ای از شور عراقی و حجازی است
پیراهن تو چنگ و جهان دست زلیخا
لب تشنه ی لب های تو لب های شراب است
لب وا کن و انگور بخواه از لب بابا
دل مانده که لب های تو انگور بهشتی است
یا شیرخدا روی لبت کاشته خرما
عالم همه مبهوت تماشای حسین است
هر چند حسین است تو را محو تماشا
"چون چشم تو دل می برد از گوشه نشینان"
شد گوشه ی شش گوشه برای تو مهیا
از گوشه ی شش گوشه دلم با تو سفر کرد
ناگاه درآورد سر از گنبد خضرا
مجنون علی شد همه ی شهر ولی من
مجنون علی اکبر لیلام به مولا

حمیدرضا برقعی

 

۹۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۷)

چه کیفی داره زندگی با اینچنین خدایی.و چه پر آرامش.
چه جوری میشه به بچه ای،کودکی که از دردی رنج میکشه،توی محرومیتی میسوزه،گفت،خدا داره،خدا میتونه،پشت پرده هست.
و کماکان خدا،خدایی است مهربان!
عجب صبری خدا دارد...


خدا خیر بده به آقای پناهیان و ایشون را حفظ کنه.که همه تعابیرشان،سخنرانی ها و کتابهایشان سراسر دغذغه تربیت است.تربیتی که تا عمق وجود آدمی را فرا میگیرد.
انگار ایشون یکی از اون بزرگانی هستند که اوج تربیت را تجربه کرده اند و برای ما از تجربه اوج میگویند.
سلام دوستان عیدتون مبارک
چگونه میشود به کودکی که هنوز نیامده هم این باور را بخشید: تو را می آفرینم که سختی بکشی! پشت پرده هست اما از تو دریغ میکنم. چون صدایت را دوست دارم آویختگیت به درگاهم معنی خدایی من و بندگی تو را بیشتر نمایان میسازد و بر خنده از ته دلت وقتی که به تقدیر من راضی هستی و خود را با آن وفق میدهی، عاشقم. تو را برگزیده ام پس ناله های از سر بیچارگی را کنار بگذار. پشت پرده هست اما دوست دارم به تو ندهم. به تویی که عاشقم هستی فقط یک چیز میدهم: اینکه خودم نیز عاشقت میشوم. و آیا کسی هست که بداند خدایی که نامحدود است و وصف ناشدنی، عاشقیش چگونه است؟ در اوج خستگیها میشود آرام شد با این امید که شاید همانهایی باشیم که خدا وعده داده بود: یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَ
افسوس که ما هم نامحدودیم اما خود را با دلخوشیهای دنیا محدود رقم زده ایم.
چه حکمتی دارد خدایمان و چه قدر دوستش داریم که صدایمان را دوست دارد و گرمای آغوش مهربانش را لحظه ای دریغ نمیکند. ای آرامش لحظه های با خدا بودن ما را رها نکن حتی کی لحظه.
امروز روز جوان هست...
دنبال جوانی های انسانهای بزرگ بودم که هر کدوم تو سن جوانی چه کاری کردند.البته نیافتم.شنیده ام که
امام خمینی حدود 25سال داشتند که شرح دعای سحر را نوشتند...
صفایی حائری کتاب «مسئولیت و سازندگی» را در سن 19 سالگی نوشتند.
و شنیدم یکی از فعالان تربیتی، شیوه تربیتی اش این هست که از همون ابتدا متربی هاش را مجبور می کنه یک کتاب بنویسند. برای افزایش اعتماد به نفس و ... حتی اگر کتاب به درد بخوری هم نشه.برام جالب بود

سلام  روزتون مبارک

فلسفه کامل اینکه یکی از فعالان تربیتی از متربی هاشون میخواد که اول کار یه کتاب بنویسند را باید از دکتر نورزی پرسید!

سلام
به زعم من تربیت شکفتن از درونه. مربی باید بستر مهیا کنه مجبور کردن تو تربیت بی معنیه. اما فضا دادن و حمایت کردن خیلی می تونه کمک کنه هر چند کتاب نوشتن چیز مهمی نیست همون طور که مقاله نوشتنم چیز مهمی نیست بیشتر فکر درست کردن و شخصیت سالم داشتن مهمه. به نظر من مربی باید کمک کنه افکار شاگرداش درست شکل بگیره و روش و منش زندگیش طبق اصول درست صورت بگیره.
سلام 
بله..حتما..بانظرشما موافقم 
اتفاقا دانشجویانتان با این روش شما کاملا موافقن واین کار شما باعث شده درابتدای کار دید بازتر وافق های روشن تری پیش رویشان باز بشه وحتی باعث میشه روش ومنش زندگیشون طبق اصول درست طبق فرمایشات شما شکل بگیره واعتماد به نفسشون هم بالا بره که این خود باعث برکات دیگه ای هم در مسیرهای بعدی میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی